Onze receptionistes hebben security skills

Ben je op zoek naar een vriendelijke gastvrouw/-heer, hostess of receptioniste? Dan zoek je waarschijnlijk niet meteen bij een beveiligingsbedrijf. Toch kiezen veel bedrijven voor onze dienstverlening. Gewoonweg omdat wij onze medewerkers allemaal trainen in security awareness of beveiliging en daarmee maak je het verschil.

Bij banken, stadskantoren of musea, wordt je bij binnenkomst bijna altijd ontvangen door een gastvrije dame of heer. Een warm welkom, een vriendelijke blik en de vraag of zij iets voor je kunnen betekenen. Wat deze organisaties gemeen hebben, is dat ze allemaal een risicofactor met zich meedragen. De kans op een incident is aanwezig. Dus meestal zie je ook beveiliging aan de deur of rondlopen in het gebouw. Maar hoe fijn zou het zijn als ook de gastheer of gastvrouw oog heeft voor veiligheid. Immers, twee zien meer dan één.

Onze hospitality receptionisten zien méér: door hun training Security Awareness of - indien nodig voor de beveiligingstaak - door het diploma Beveiliger2 (security-hostess).

De security awareness training voor gastheren en gastvrouwen stelt onze medewerkers in staat om een onveilige situatie te herkennen. Zij herkennen (norm)afwijkend gedrag van bezoekers of passanten. Het kan echter ook gaan om safety issues: een nooduitgang die geblokkeerd is of kabels die over de vloer slingeren.

Onze hospitality medewerkers onthalen bezoekers gastvrij en handelen zelfstandig, vriendelijk en accuraat telefoontjes af. Door de juiste trainingen (en indien gewenst een beveiligingsdiploma) wordt ook de veiligheid op een discrete manier gewaarborgd. Het voordeel voor de opdrachtgever is dat je medewerkers met een beveiligingsantenne achter de balie hebt zitten. Voor de receptionist(e) betekent het een stukje veiligheid: als je onveilige situaties kan herkennen, kan je hier ook beter naar handelen. En het geeft een stukje taakverbreding, hoewel de hoofdtaak receptie zal blijven.

Wij hechten veel waarde aan de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Immers: een medewerker die op de juiste plaats binnen de organisatie zit, tilt met haar of zijn enthousiasme het niveau van de dienstverlening naar een hoger niveau.

Ben je op zoek naar een gastheer/vrouw, host(ess) of receptionist(e) met security skills? Of wil je meer informatie hierover. Neem dan contact op met Freddy Dommers, 076-5205206 of mail naar f.dommers@ebnbreda.nl.