Positiviteit is mijn kracht

Met een glimlach en een warm welkom gasten onthalen, dat is wat Madeline (42) het liefst doet. Dat ze daarmee tegelijkertijd de veiligheid waarborgt is een vanzelfsprekendheid voor haar. LyondellBasell te Rotterdam is zo verzekerd van een gastvrije security hostess.

Veiligheid én gastvrijheid? Bijt dat elkaar niet? Niet als het aan de hostesses en hosts van EBN ligt. Madeline legt uit hoe dat kan. “Door vooraf bezoekers aan te melden, kunnen wij zorgen dat de badges klaar liggen. We verwelkomen gasten altijd bij de deur en na persoonscontrole krijgen ze van ons hun badge. Zonder badge geen toegang tot het pand. Maar dankzij ons praatje, het aanbieden van een drankje en natuurlijk oprechte belangstelling en een glimlach voelt dit nooit vervelend voor de klant!”

Glimlach

Dat die glimlach niet alleen telt voor de bezoeker zegt iets over Madeline. “Het is echt fijn om bij deze opdrachtgever te werken. Je merkt dat medewerkers ons steeds sneller weten te vinden met vragen, wensen en een kort persoonlijk praatje. We kunnen zo écht het verschil maken!” vertelt Madeline enthousiast.

“We werken met een klein team. Zo hebben de medewerkers en gasten van LyondellBasell altijd een vast gezicht met kennis van het bedrijf. Onderling stemmen we af wie welke taken die dag verzorgt. Zo regelen wij bijvoorbeeld ook de conferencerooms en de lunches.”

Hospitality

Als receptioniste en beveiliger tegelijkertijd zijn de taken divers en de dagen afwisselend. Per dag zijn er twee collega’s actief, een vroege en een late dienst. LyondellBasell is een Amerikaans bedrijf in chemicaliën. Hospitality is voor hen een zeer belangrijke waarde, aangezien zij geregeld belangrijke gasten ontvangen. Madeline is helemaal in haar element in het managen van deze frontoffice. “Met opleidingen als Algemeen Beveiliger en Beveiliger 2 en jarenlange ervaring binnen de beveiliging wilde ik nu graag een plekje waar ik mijn persoonlijke kracht kan inzetten. Mijn positiviteit en glimlach  komen hier echt tot zijn recht. Sinds een jaar werk ik op deze locatie en ik voel me hier erg gelukkig. Mijn ideeën van hospitality sluiten volledig aan bij de wensen van de klant.”

Veiligheid

In de beveiligingsbranche maak je veel mee. Zo herinnert Madeline zich nog feilloos haar eerste grote calamiteit. “Op Moerdijk was een grote silobrand. Tijdens die dienst ben je dan diegene die alle crisismanagers voorziet van communicatiemiddelen, sleutels en andere benodigdheden. Door secuur informatie te verschaffen, instructies te geven en nauw contact te onderhouden met meldkamer en de commandant van de brandweer en de politie ben je een belangrijke spil. Op zo’n moment neemt je instinct en gedegen training het over.” De toen nog wat jongere Madeline was blij met het schouderklopje van de sitemanager achteraf.

Tip van Madeline

“In de USA werken ze met de Goal Zero gedachte. Die vind ik prachtig; door goed vooruit te denken kan je incidenten voorkomen. Zero incidenten door preventief te schakelen. Daar gaan we voor!” besluit Madeline.