De kracht van Hospitality & Security

We zien een verschuiving in de beveiligingsbranche. Waar men vroeger beveiliging en gastvrijheid twee tegenpolen van elkaar vond, zien we vandaag de dag dat deze twee steeds meer in elkaars verlengde liggen. Hoe komt dat nou en hoe kun je hier je voordeel mee doen? 

Op locaties waar dagelijks bezoekers komen, zijn gastvrijheid en veiligheid onmisbare factoren.  Het stereotype van een vriendelijke gastvrouw, receptioniste of hostess achter de balie en een breedgeschouderde beveiliger aan de deur is al lang niet meer. Hospitality en Veiligheid worden steeds vaker gecombineerd.

Door bezoekers en medewerkers een warme ontvangst te geven, ontstaat een veilig en vertrouwd gevoel. Gastvrijheid is de beste manier van beveiligen. Door iemand welkom te heten en te vragen of je van dienst kunt zijn, heb je de bezoeker écht gezien en gehoord. Van daaruit kun je signaleren of er iets aan de hand is. Iemand die kwaad in de zin heeft, voelt zich gezien en zal op stille trom weer vertrekken. Een gewone bezoeker zal zich welkom en veilig voelen. Als je vanuit die gedachte naar beveiliging en gastvrijheid kijkt, dan zijn Security en Hospitality geen tegenpolen, maar vullen ze elkaar juist aan.

Staan gastvrijheid en veiligheid bij u ook hoog op de agenda? Wij komen graag bij u langs om de risico’s te inventariseren en uw wensen te bespreken. Van oorsprong zijn we natuurlijk een beveiligingsbedrijf. Daarom vinden we het belangrijk dat onze beveiligers, security hosts en receptionisten continu worden getraind op security en/of hospitality. Zij observeren, signaleren afwijkend gedrag en weten hoe zij moeten omgaan met conflictsituaties. Tegelijkertijd zorgen zij ervoor dat bezoekers zich welkom voelen en een ultieme bezoekbeleving ervaren.

Bel voor meer informatie met onze operationeel manager Wesley van Dongen, 076-5205206 of stuur een mail naar w.vandongen@ebnbreda.nl.